
bgreality.bg 

08 април 2014 г.  

 

Гарелов: Изненадан съм от неадекватната реакция на Борисов. Смятах, че като 

пи кафе с Местан, ще е по-отворен.  

 

"Аз съм изненадан от неадекватната реакция на Борисов. Очаквах, че ще прояви 

някакво чувство за хумор и ще разбере добрите ни намерения", коментира тв 

журналиста Иван Гарелов по повод подадения в СЕМ сигнал от лидера на ГЕРБ срещу 

"манипулираното му интервю" в предаването "Оригиналът" по ТВ7. 

"Смятах, че след като пи кафе с Местан, ще е по-отворен и ще дойде. Вратата ни е 

винаги отворена", обясни специално за www.bgreality.com Гарелов. От предаването му 

неколкократно канили Бойко Борисов за участие, но той упорито отказвал. Цялото 

ръководство на ГЕРБ отказвало да гостува в ефира на ТВ7, като според водещия имало 

издадена забрана директно от лидера.  

"Аз съм за това да няма разделение в телевизиите, коя на кой е. Всички трябва да 

отразяват обективно, без значение кой им е собственикът. Борисов си има някакви 

проблеми с ТВ7, с които аз нямам нищо общо; те са започнали много преди аз изобщо 

да започна да правя предаване там", обясни позицията си Иван Гарелов. 

"И, първо, ние не сме казали в авторекламата, че ще покажем интервю на живо с Бойко 

Борисов. Текста гласи дословно: Бойко Борисов за първи път в "Оригиналът". 

Съгласете се, че това може всичко да означава", каза водещият. Той допуска, че 

единственото подвеждане на зрителите еветуално би било това, че не са подчертали 

още в началото, че материалът е съвкупност от различни мнения и материали. Гарелов 

сподели, че ако е имало такъв маркер в началото, то целия портрет би имал нотка на 

сервилност, защото би се тълкувало, че едва ли не се извиняват още в началото. 

Георги Лозанов: Авторекламата на „Оригиналът” е манипулативна и подлежи на 

санкции. Предаването е заприличало на жълт таблоид.  

 

Авторекламата на предаването „Оригиналът” с водещ Иван Гарелов, в която се 

анонсира "Бойко Борисов за първи път в "Оригиналът" подлежи на санкции, тъй като то 

е открита манипулация над зрителите, коментира специално за www.bgreality.com 

председателя на СЕМ Георги Лозанов по повод подадената днес жалба в СЕМ от 

лидера на ГЕРБ. Лозанов съобщи, че има подадени и зрителски сигнали, тъй като много 

хора са били заблудени от автопромоцията на предаването на ТВ7. 

„Съветът смята, че автопромоцията попада под санкциите на закона. Няма съмнение, че 

който чуе този слоган, ще реши, че става дума за присъствието на Бойко Борисов в 

предаването. Трябваше да се анонсира, че Борисов ще бъде коментиран, че ще се прави 

някаква шега с него, така че нещо да подскаже, че няма да присъства лично”, сподели 

специално за bgreality.bg г-н Лозанов. 

„Ако се направи анкета, аз съм сигурен, че 99 % от зрителите ще кажат, че са разбрали, 

че Бойко Борисов ще присъства в предаването. Дори аз, който съм един грамотен 

зрител, бях объркан и леко изненадан, че той се е съгласил да участва, знаейки, че от 

партия ГЕРБ по-рано категорично заявиха, че няма да гостува никой в „Оригиналът”. 

Няма съмнение, че това е самозаблуждаваща реклама”, добави г-н Лозанов. 



Оттук СЕМ ще подаде сигнал към Комисията за защита на конкуренцията и Комисията 

за защита на потребителите и те вече ще се произнесат за случая. Радио и 

телевизионната реклама има по-специфични изисквания, които забраняват 

заблуждаващи и подвеждащи послания. 

Г-н Лозанов обясни още, че за негово съжаление, само авторекламата попада под 

ударите на закона, а не и самото предаване. „Самият монтаж, колажите и цитатите не 

подлежат на законови санкции”, призна той и обясни, че и той е ставал жертва на 

подобен тип „монтажи” в предаването на Люба Кулезич”, като негови въпроси и 

отговори били прикачени към някакви коментари за широко обсъждания развод на 

Николета Лозанова и Валери Божинов. 

Пред bgreality.bg Георги Лозанов коментира още, че е разочарован от предаването на 

Гарелов, което според него заприличало на „жълт таблоид”. 

„Всеки водещ има лично мнение за дадени личности, но един уважаван публицист не 

може да използва манипулативни методи. Оригиналът започна да прилича на 

таблоидна медия”, каза още председателят на СЕМ.   

 


