
webcafe.bg 

08 април 2014 г. 

 

Борисов сезира СЕМ за хумористичен колаж от негови интервюта в ТВ 7 

 

Иван Гарелов казва, че е очаквал Борисов да е по-отворен след кафето с Лютви Местан 

в Кърджали 

 

Председателят на ГЕРБ Бойко Борисов е сезирал Съвета за електронни медии (СЕМ) 

за несъществуващо интервю с него, излъчено по ТВ 7. СЕМ от своя страна днес се 

произнесе, но не за интервюто, а за автореклaмата на предаването "Оргиналът". 

„В предаването на ТВ 7 „Оригиналът“ с водещ  Иван Гарелов на 06.04.2014 г. беше 

излъчено несъществуващо и съчинено от авторите на предаването интервю с мен. Въпреки 

изричния ми отказ да участвам в това предаване по ТВ 7,  по недопустим за правилата на 

журналистическата професия и  етика начин беше направена манипулация с мои 

изказвания, извадени от контекста, в който са били направени за други медии.” Това се 

казва в сигнала изпратен от Борисов. 

В предаването са сглобили интервю от техни въпроси и отговори, монтирани от предишни 

изказвания на Борисов в други телевизии. На страницата на ТВ 7, видеото от конкретното 

предаване може да се гледа само до 21-вата минута и така не става ясно какво точно е 

съдържанието на излъчения материал. 

Според прессъобщение на партия ГЕРБ, въпреки уточнението на водещия в края на 

предаването, че това е „един коректен монтаж с малко хумор“, това не е достатъчно, за да 

се избегне заблудата на  зрителите. Борисов също така отбелязва, че уточнението е било 

след края на интервюто, а не в неговото начало. 

Борисов отказва да участва в предавания на ТВ7 от преди година, когато медията за дни 

смени изцяло отношението към него и партия ГЕРБ. Докато беше на власт обаче, това беше 

предпочитаната медия от всички министри на Борисов, особено от вътрешния Цветанов. 

Потърсен за коментар, водещият на предаването "Оригиналът" Иван Гарелов каза, че е 

изненадан от неадекватната реакция на Борисов. Той е очаквал след кафето на Борисов и 

Местан в Кърджали, лидерът на ГЕРБ да е по-отворен към подобно интервю. Гарелов каза 

още, че целта им е била "да разчупим този лед, всеки политик да ходи в отделна телевизия". 

"Аз не смятам, че имам някаква вина, ако Бойко Борисов има стари отношения с ТВ 7". 

наблегна Гарелов пред Webcafe.bg. 

Решението на СЕМ: "подвеждаща автореклама" 

Съветът за електронни медии днес е разгледал сигнала на Борисов заедно с други сигнали 

към тях, които обаче били насочени към авторекламата на предаването. В нея беше обявено, 

че Бойко Борисов за първи път ще бъде в "Оригиналът". Според СЕМ този анонс е 

заблуждаващ и подвеждащ зрителите. Санкция обаче няма да има, понеже не е предвидена 

такава от страна на медийния регулатор. От СЕМ са изпратили случая на Комисията за 

защита на конкуренцията и Комисията за защита на потребителите. 

Председателят на СЕМ Георги Лозанов коментира за Webcafe.bg казуса, заявявайки, че 

случаят е произвел скандал, който вероятно е бил търсен. Той също така допълни, че за 

разлика от авторекламата на предаването, самото интервю не попада под юрисдикцията на 



контролния орган и напомни, че самият той е бил участник в подобно редактирано интервю. 

Преди време в предаването на Люба Кулезич на въпроси за отношенията на Николета 

Лозанова и Валери Божинов са били пуснати изрезки от отговори на Лозанов по други 

въпроси. 

Самият Гарелов коментира, че не смята рекламата за заблуждаваща, защото в нея не се 

казва как точно Бойко Борисов ще присъства в предаването. 


