
dnevnik.bg 

30 април 2014 г. 

"Протестна мрежа" поиска от СЕМ да отнеме лиценза на телевизията на 

"Атака" 

 

Произволно избрано телевизионно време от предаванията на телевизията ще дадe на 

СЕМ и всеки демократично мислещ гражданин достатъчно основания, в подкрепа на 

нашето искане, казват в края на писмото си от "Протестна мрежа". 

С писмо до председателя на Съвета за електронни медии Георги Лозанов "Протестна 

мрежа" иска СЕМ да заличи регистрацията на "Алфа ТВ", собственост на политическа 

партия "Атака", "за системно проповядване на омраза и нарушения на Закона за 

радиото и телевизията". От организацията посочват, че регулаторния орган има тези 

правомощия. "Законодателят е записал в Закона за радио и телевизия, че доставчиците 

на медийни услуги се ръководят и от принципа на недопускане на предавания, 

внушаващи нетърпимост между гражданите и предавания, които подбуждат към 

ненавист въз основа на расов, полов, религиозен или национален признак", 

аргументират се от "Протестна мрежа". 

От организацията допълват, че съгласно същия закон, доставчиците на медийни услуги 

са длъжни да не допускат създаване или предоставяне за разпространение на 

предавания, внушаващи национална, политическа, етническа, религиозна или расова 

нетърпимост. От "Протестна мрежа" припомнят, че СЕМ вече веднъж е налагал 

подобна санкция. "През 2003 г. Съветът заличи регистрацията на "Юниън телевижън", 

която излъчваше програма "Ден", именно за разпалване на етническа омраза", се казва 

в писмото. "Недопустимо е телевизията на една партия, която се издържа със субсидии, 

идващи от всички български граждани-данъкоплатци, да проповядва етническа омраза 

и да разделя българските граждани на основата на религиозната, етническата 

нетърпимост. Недопустима е употребата на език на омразата. Недопустимо е партиите, 

които се поддържат от всички български граждани-данъкоплатци, да пропагандират 

политически доктрини, идеи и възгледи, основани на омраза, расизъм и всякаква форма 

на дискриминация. Недопустимо е тези политически възгледи да се тиражират през 

"медиите", собственост на такива партии", се казва още в писмото до Георги Лозанов. 

 


