Прессъобщение

Начало » Новини
26 Септември 2013

Членовете на Съвета за електронни медии приеха на среща в сградата на СЕМ свои колеги от медийни съвети във Федерална Република Германия на 25 септември т.г.
В центъра на обсъжданията гостите поставиха темата за максимална прозрачност в собствеността на електронните медии. Прехвърлянето на собственост също трябва да бъде публично, защото ще гарантира плурализма в сферата, отбеляза Томас Лангхайнрих, президент на медийния съвет в Баден-Вюртемберг.
Членът на СЕМ Мария Стоянова обърна внимание върху факта, че концентрацията на медийния пазар в България е в правомощията на Комисията за защита на конкуренцията. СЕМ води публичен регистър, до който има достъп всеки български гражданин. Съветът, обаче, не е разследващ орган и няма правомощия да проверява слухове дали зад официално обявено юридическо лице не се крие някой друг. Гостите споделиха своя опит, че при тях съществува специална комисия по въпросите на медийната концентрация. Нейното създаване е по повод на конкретен случай, заради който законодателят във Федералната република е решил създаването на такъв орган.
По време на разговорите между регулаторите от България и Германия бяха обсъдени и различните модели на политическа реклама по време на избори. На въпрос на СЕМ дали в Германия има забрана известни лица, които са кандидат-депутати, да участват в телевизионни продукции по време на предизборната кампания, Томас Фукс – ръководител на медийния съвет в Хамбург/Шлезвиг-Холщайн обясни, че не познават такъв казус. В Германия всяка партия получава безплатно телевизионно време според резултатите си на последните избори.
Регулаторите от Федерална Република Германия и България договориха да продължат и задълбочат започналия диалог помежду си.